GAMING as in LEARNING

GAMING as in LEARNING har fokus på, at eleverne gennem computerspil bliver motiveret for undervisning. GAMING as in LEARNING er en del af skolens Pædagogiske LæringsCenter, men er også valgfag på 7. årgang.

Overordnet er formålet, at spil kan virke som et værktøj til at styrke elevernes faglige og sociale udvikling. I den forbindelse har vi udarbejdet forskellige forløb, som blandt andet skal styrke elevernes samarbejdsevne. Derudover kan computerspil også bruges som en motivator for et emne. Det har blandt andet været brugt som mønstertækning i matematik, programmering og historiske emner.

Som en del af PLC, er GAMING as in LEARNING som koncept til rådighed for alle lærere i alle timer - så man kan altid finde en måde at inddrage spil i undervisning for at øge motivationen blandt eleverne.

På skolen har vi faciliteter til at understøtte GAMING i form af både PS4'ere, samt netværk til at understøtte gaming på pc.