BYOD - Bring Your Own Device

På Østermarkskolen ønsker vi naturligvis at styrke elevernes IT-kundskaber. Derfor har vi også IT-vant personale og teknisk support på skolen, så vi kan sikre at vores IT altid er i top.

Derfor stiller skolen også IT-udstyr til rådighed - som udgangspunkt har ALLE elever i 0.-6. klasse en PC eller Chromebook tilgængelig, som skolen har udleveret og finansieret.

I skolens udskoling vil vi i stedet opfordre til, at man medbringer sin egen computer/chromebook/macbook til brug i undervisningen.

Det har mange fordele:

• Det er udstyr man er vant til at bruge
  • Man kender sit eget udstyr
  • Man kan benytte de programmer man er vant til og ikke kun dem som kommunen/skolen stiller til rådighed.
  • Man er ikke afhængig af skolens IT udstyr
  • Skolen hjælper også elever med eget udstyr med at blive bekendt med det og benytte det sammen med skolens øvrige udstyr.

Hvis du ikke har mulighed for selv at medbringe en maskine, stiller skolen også en til rådighed for elever i 7.-9. klasse. De computere som man låner af skolen må dog desværre ikke medbringes til hjemlån, hvorfor de skal låses inde i skabet i slutningen af dagen.

Det med småt
Computere, tablets og andet multimedie udstyr medbringes på Østermarkskolen på eget ansvar.
Det betyder, at skolen ikke kan blive erstatningspligtig, hvis det medbragte udstyr går itu i skoletiden. Hvis der skulle ske noget med mobil, computer, tablet eller andet vil det være en sag mellem skadeslidte og skadevolder.
Skolen kan i nogle tilfælde være behjælpelig med hvem der har gjort hvad.
Kontakten mellem forældrene til skadeslidte og skadevolder vedkommer ikke Østermarkskolen.

Når du låner udstyr computer eller andet multimedie udstyr af skolen, bliver det registreret i en database.
I det tilfælde, hvor du har handlet uagtsomt eller forsætligt vil Østermarkskolen gøre et eventuelt økonomisk krav gældende.