Fløj III

På Østermarkskolen finder man udskolingen i fløj 3. Her er cirka 225 elever og 15 fast tilknyttede lærere.

Udskolingen på Østermarkskolen er på mange måder et nyt kapitel for vores elever. Der kommer både nye elever udefra, som kommer fra de mindre skoler i denne, såvel som andre kommuner, ligesom skolens "egne" 6. klasseselever rykker op. Vi deler eleverne ind i 3 nye klasser, hvor de blandes på kryds og tværs og "forstyrres", så de kan udvikle sig endnu mere socialt og fagligt.

Når man rykker til 7. klasse på Østermarkskolen bliver man også mødt af konceptet kontaktgrupper, som du kan læse mere om i menuen.

Udskolingen er også "endestationen" for eleverne -Det næste trin ligger udenfor Østermarkskolen, hvad end det er efterskole, 10. klassescentret, erhvervsskolerne eller måske gymnasiet. Det betyder også afslutning med eksamener. Netop fordi vi har fast tilknyttet personale i fløjen som er vant til eksamensarbejde, kan vi også sikre eleverne den bedste vejledning og de bedste forudsætninger for en god oplevelse som afslutning på opholdet på Østermarkskolen.