Domestic Science

Domestic Science er hjemmesiden, hvor skolens madkundskabselever finder meget af deres arbejde til madkundskab. Det lade sig være opskrifter, faglige tekster og diverse opgaver til faget.

Tanken bag Domestic Science er en generel inspiration til madlavning. Lige fra de retter som eleverne skal kreere i undervisningen til nemme praktiske retter, som kan laves med familien, til de mere æstetiske og komplekse retter – og alt det der nørdede, der ligger bag retterne.

Sidst men ikke mindst, sparer skolen en hulens masse penge på papir. Eleverne kan således altid finde opskrifterne, som de har arbejdet med i undervisningen, når de vil arbejde med madlavning i hjemmene.

Arbejdet via Domestic Science ypperste skal inspirere og skabe motivation hos eleverne. Motivation til at gå hjem og lave mad. Eleverne skal finde glæde ved at lave mad. Lets face it… De kan nå at lave meget mere mad i hjemmet og derved få træningen i madlavningen, end vi kan give dem i skolen. Vi lærer dem teknikkerne, metodikkerne, giver dem kundskaberne og færdighederne og en kickstarter af teori om den mad vi laver.

Madkundskab skal sigte mod så meget praktisk undervisning som muligt, men der skal også være en vis teori – ikke bare tilfældig sniksnak med den enkelt elev. Gennem Domestic Science kan vi facilitere dette.