PLC

Velkommen på Østermarkskolens PLC!

På Østermarkskolen har vi et nyt og flot PLC (Pædagogisk LæringsCenter), som ligger lige i hjertet af skolen.Vi oplever heldigvis rigtig mange elever, som bruger vores PLC.

Nogle af de vigtigste fokuspunkter, som vi har på PLC, er læsestart og vedligeholdelse af de gode læsevaner. I indskolingen og på mellemtrinnet har eleverne udlånstid, hvor der er  mulighed for at komme op på vores PLC og låne bøger med hjem til læsning. Eleverne følges med deres klasse og faglærere op på PLC, hvor de vil blive guidet i forhold til lånene. Oftest vil der også være en PLC-medarbejder til at hjælpe med dette.

Østermarkskolens PLC er både for eleverne og medarbejder. Medarbejdere kan få sparring og hjælp i forhold til undervisningsforløb eller andet.

Tidligere blev PLC kaldt Skolens Bibliotek, men i dag inkluderer det udover Skolens Bibliotek også Læsevejlederne, AKT (Adfærd, Kontakt og trivsel), Kulturformidling mv.