Skolens mobilpolitik

Overordnet - gældende for hele skolen

På Østermarkskolen kan du medbringe din mobiltelefon.

Telefonen skal være slukket i timerne, medmindre andet er aftalt. Telefonen må ikke være til gene for undervisningen eller elevens opmærksomhed i timerne.

Der må ikke optages lyd eller billeder af personer, der ikke har givet tilladelse til det.

Du kan endvidere orientere dig i gældende regler og love på området ved hjælp af retsinfo.dk.

Såfremt en telefon anvendes ”uhensigtsmæssigt”, kan telefonen konfiskeres af den enkelte medarbejder. Telefonen kan afhentes efter skoletid på kontoret.

Forældre der har brug for at få fat i deres barn i undervisningstiden, henvises til at kontakte skolens kontor.

Telefonen medbringes på eget ansvar

OGSÅ gældende i Fløj III

Molbiltelefonen skal være aflåst i alle timer og i alle frikvarterer, med undtagelse af frikvarteret fra 9.00-9.10 og 11.25-11.50

Eleverne er ansvarlige for, at mobiltelefonen låses inde - Såfremt eleverne ikke låser mobiltelefonen inde og i øvrigt ikke overholder reglerne konfiskeres telefonen til afhentning på kontoret klokken 15.00